Mikor kérhetek mentességet az online pénztárgép használata alól? Akkor is kell online pénztárgépet használnom, ha nincs térerő az üzletemben?

A pénztárgépek és a NAV szerverei a mobiltelefon hálózatokon keresztül, egy titkosított csatornán kommunikálnak egymással. Az online kasszák adattovábbításért felelős része, az adóügyi ellenőrző egység tartalmaz egy különleges SIM chipet, ami az összes jelentősebb hazai szolgáltató hálózatához képes csatlakozni.
 
A mobilnetes adattovábbítás alól, csak abban az esetben kérhet mentességet, ha a pénztárgépe üzemeltetési helyén ezek közül egyik sem érhető el. Bár az online kommunikációra képes pénztárgép használatára akkor is kötelezni fogják, ha ezt megkapja, a készülék által rögzített adatokat csupán havonta egyszer, CD-n vagy DVD-n kell majd továbbítana az adóhatóságnak.
 
Az egyedi mentességet a NAV csak akkor adja ki, ha a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság igazolja, hogy a pénztárgépe üzemeltetési helyén valóban nem megoldható az elektronikus adattovábbítás, és úgy látja, hogy aránytalanul megterhelné az ezt elősegítő eszközök (pl. antennák) beszerzése a vállalkozását.
 
Az akadozó, vagy nem megbízható mobil szolgáltatásokra hivatkozva nem lehet felmentést kérni az adattovábbítás alól. Az ellenőrző egység ugyanis az adatkapcsolattól függetlenül rögzíti az adatokat, és nagyobb csomagokban is képes továbbítani azokat, ha csak bizonyos időközönként érhető el a mobilszolgáltatás.
 
Amennyiben pénztárgép használatra kötelezett a vállalkozása, más (például szociális, vagy egészségügyi) indokkal nem kérhet felmentést az adattovábbításra képes készülékek használata alól.
 
A mentességet egy éves időtartamra adja ki az adóhatóság, és a regisztrációs kód igénylésére is használható, PTGREG nyomtatvány segítségével.