Tovább használhatja a hagyományos pénztárgépét, ha megrendelte az újat

Október elseje után is adhat nyugtát a hagyományos készülékével, ha igényelt regisztrációs kódot, és rendelkezik a forgalmazók által kiadott igazolással az online pénztárgép megrendeléséről.
A Nemzetgazdasági Minisztérium egy közelmúltban kiadott rendeletben pontosan meghatározta, hogy október elsejétől milyen feltételekkel lehet tovább dolgozni a hagyományos pénztárgépekkel.

A jövő hónaptól csak az használhatja tovább a régi készülékét, aki igényelt üzembe helyezési kódot és rendelkezik a forgalmazók által kiadott igazolással az online pénztárgép megrendeléséről, vagy megkapta a készülék beszerzését bizonyító adásvételi szerződést.

Abban az esetben, ha nem teljesíti a rendeletben meghatározott feltételeket, október elsejétől nem használhatja tovább a jelenlegi pénztárgépét, és kézzel írott nyugtákat kell majd adnia.

A regisztrációs kód igénylésére van még hét napjuk azoknak, akik 2013. május elseje után vásároltak hagyományos pénztárgépet, a többi pénztárgép tulajdonosnak szeptember harmadikáig kellet leadnia az igénylését az adóhatóságnak.

A hagyományos pénztárgépeket a korábbi rendelkezések szerint augusztus végéig kellett volna lecserélni a NAV szervereivel összeköthető modellekre. Mivel eddig az időpontig a forgalmazók nem tudták leszállítani az online modelleket, a hatóságok nem szankcionálták, ha valaki továbbra is a régi készülékével dolgozott, de felszólították a vállalkozókat arra, hogy augusztus végéig igényeljenek regisztrációs kódot, szeptember végéig pedig adjanak le megrendelést az online modellekre.