Milyen kötelezettségeim vannak, ha már nem használok tovább egy pénztárgépet? Mi az a végkiolvasás?

EZ A BEJEGYZÉS TÖBB MINT EGY ÉVE NEM FRISSÜLT, EZÉRT ELKÉPZELHETŐ, HOGY ELAVULTAK
A BENNE TALÁLHATÓ INFORMÁCIÓK. A PÉNZTÁRGÉP TUDÁSBÁZIS AKTUÁLIS KÉRDÉSEIT
IDE KATTINTVA ÉRHETI EL.

Abban az esetben, ha már nem használja tovább egy pénztárgépét egy NAV engedéllyel rendelkező szervizzel le kell záratnia a készüléket.

A zárás során a szerviz nyomtatványokat készít a készülék memóriájában tárolt forgalmi adatok alapján, eltávolítja a készülék fekete dobozát és jelentést küld az adóhatóságnak. Az alkatrészt és az elkészült dokumentumokat ezután még néhány évig meg kell őriznie.

Ha a vállalkozása nem szűnt meg, csak hosszabb ideig nem dolgozik a készülékkel, mert például idényjellegű munkát végez, vagy változott a tevékenységi köre nem kell elkészíttetnie a zárást. A pénztárgéppel üzemeltetéssel kapcsolatos egyéb kötelezettségeket azonban ebben az esetben is teljesítenie kell.

A hagyományos pénztárgépeket hamarosan össze kell kötni a NAV szervereivel. Azokat a készülékeken pedig, melyek nem átalakíthatóak online üzemmódra mindenképpen le kell majd zárni 2014. február 24-ig. Ha nálunk vásárol új online pénztárgépet munkatársaink a régi készüléke végső zárását is elkészítik majd.