Mikortól kötelező az online pénztárgépek használata?

EZ A BEJEGYZÉS HOSSZABB IDEJE NEM FRISSÜLT, EZÉRT ELKÉPZELHETŐ, HOGY ELAVULTAK A BENNE TALÁLHATÓ INFORMÁCIÓK. A PÉNZTÁRGÉP TUDÁSBÁZIS AKTUÁLIS KÉRDÉSEIT IDE KATTINTVA ÉRHETI EL.

Augusztus végétől csak olyan pénztárgépeket lehet majd használni Magyarországon, melyek összeköthetőek a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) szerverével.

Ha pénztárgép használatára kötelezett a vállalkozása, eddig az időpontig mindenképpen be kell üzemelni üzletében, vagy éttermében az adatok továbbítására képes készüléket, függetlenül attól, hogy idáig elektronikus naplós kereskedelmi rendszerrel, vagy hagyományos pénztárgéppel értékesítette a termékeit.

Abban az esetben, ha még nem vásárolt online pénztárgépet, javasoljuk, hogy minél hamarabb igényeljen pénztárgép regisztrációs kódot, és adja le a rendelését, mivel a rendelésről szóló igazolás, vagy a kód hiányát már most is szankcionálhatja az adóhatóság.