Nem változott a pénztárgép csere határideje

Továbbra is addig lehet nyugtát adni a hagyományos pénztárgéppel, amíg meg nem érkezik az új.
Több szakmai oldalon is arról lehetett olvasni, hogy az adóhatóság szervereihez köthető pénztárgépek beszerzésének a végső határideje július elseje. A weblapok azért írtak az új dátumról, mert egy, a közelmúltban a Magyar Közlönyben megjelent, és a pénztárgépekről szóló miniszteri rendeletet szövegezése félreérthető volt.

A NAV tegnap egy közleményben tisztázta a helyzetet, és segített megérteni a Nemzetgazdasági Minisztérium által leírtakat. Az adóhatóság állásfoglalása szerint az NGM rendelet azon kitétele, hogy „a pénztárgéppel kiállított nyugta adóigazgatási azonosítására való alkalmasságának feltétele, hogy a pénztárgép megfeleljen a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló rendeletben meghatározott feltételeknek” nem jelenti azt, hogy július elsejétől nem lehet hagyományos pénztárgépeket használni.

Ennek az oka az, hogy a 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet átmeneti rendelkezéseket is tartalmaz, és az adóhatóság szerint továbbra is ezeket kell irányadónak tekinteni.

A kiegészítések pedig lehetőséget teremtenek a hagyományos kiskasszák használatára abban az esetben, ha igényeltek PTGREG kódot, már megrendeltek egy olyan pénztárgépet, melynek forgalmazását jóváhagyta az MKEH és mindezt az eBev felületén is rögzítették.

Tehát, nincs okuk aggodalomra, ha jelenleg is hagyományos pénztárgéppel dolgoznak, mert még nem kapták meg az online készüléket. Egészen addig használhatják majd a régi kiskasszájukat, amíg meg nem érkezik az új.